آویزهای گوی شکل یا حباب های شیشه ای از مواردی هستند که می توانند در این رابطه به شما کمک کنند. یک شکل بودن و متصل بودن نور در باب روشنایی طبقات و همچنین ویترینها اهمیت بالایی دارد. در طراحی دکور و ویترین طلا و جواهر فروشی که از پایه و مانکن ها شکل گرفته در سایز ، ابعاد و رنگ های مختلف قابل طراحی می باشد .و همچنین برای سفارش مانکن ها در دو صورت امکان پذیر هست طراحی داخلی ویترین طلا فروشی . پس همانطور که گفته می شود، ظاهر یک مغازه از بیرون مهمترین نقش را در تبلیغ و جذب مشتری دارد؛ طراحی فضای مناسب و قابل دسترس در ورودی هر فروشگاه و ظاهر زیبا و متمایز آن از نکات بسیار مهم در دکوراسیون آن است. برای مثال توجه به ویترین بیرونی، توجه به نورپردازی، امنیت و در عین حال زیبایی درب ورودی و بسیاری از موارد دیگر جزئی از استانداردهای این فروشگاهها هستند. آناهیتا معتقد است که این جهت که ارتباط مستقیمی با نقشه فروشگاه شما دارد در بعضی موارد نقض میشود پس بهتر است در یک دوره همراه با شناخت نقاط طلایی فروشگاه خود، یک سرمایه گذاری صحیح انجام دهید. امنیت در فضاهای فروش کالاهای گرانقیمت تعریف دیگری دارد.
علاوه بر آن کنترل تمامی چراغ ها روی ریموتی مخصوص تنظیم شد. بخش مهمی که حتما باید در نظر بگیرید جایگاه یخچال است که علاوه بر آن که مشتری باید به آن دسترسی داشته باشد باید طبق نظارت کامل فروشنده باشد. درب ورودی طلا فروشی علاوه بر اینکه باید امنیت را برقرار کند، باید ظریف و لوکس باشد. لازم به ذکر است که یک مغازه مرتب و سازماندهی شده در مقایسه با یک مغازه شلوغ مشتریان بیشتری به خود جذب می کند علاوه بر آن اگر مغازه مرتب و کاملا سازماندهی شده باشد بزرگتر نشان داده می شود. رنگهای مناسب میتوانند تا حد بالایی بر میزان جذب و یا انعکاس نور تأثیر داشته باشند. به همین دلیل شما به عنوان یک فروشنده باید به دیدگاه مخاطبین خود و راحتی آن ها احترام بگذارید و فضایی را طراحی کنید که با تسهیل روند خرید روی پیشرفت کسب و کار شما و رضایت مشتری ها تأثیر مثبتی بگذارد. طراحان داخلی که این کار طراحی این فضا را انجام میدهند باید تمامی اصول محافظتی را به طور درست و دقیق در نظر بگیرند تا از بروز هرگونه مشکلهای احتمالی مراقبت کنند.
اگر دقت لازم را در نوع طراحی و چیدمان و رنگ های استفاده شده و نور پردازی به کار رفته در ان داشته باشید می توان امیدورا بود که در کسب و کاری که راه می اندازید موفق خواهید شد و اما اگر بهترین کالاها را درون مغازه داشته باشید اما از دکوری خوب برای ان استفاده نکنید باید همین روزها منتظر شکست در پروزه تجاری خود باشید. دقت داشته باشید که اصلاً از لامپ مهتابی در طلا فروشی استفاده نکنید. ضمن این که برخی ها معتقدند که سبک مینیمال شباهت های جزیی با سبک مدرن دارد، در زمان استفاده از سبط مینیمال باید بسیار دقت کنید که در این سبک از وسایل اضافی و دکوری های اضافی به هیچ عنوان استفاده نکنید، و این سبک هر چقدر خلوت تر باشد زیبایی چشم نواز تری دارد. زیرا که هم در قیمت نهایی تاثیر دارد، هم در زیبایی شناختی و جلب مشتری و قدرت استحکام موثر است.
حتماً شما هم جواهرفروشی های متعددی را دیده اید که که دارای دکوراسیونی کوچک و محدود هستند و تمامی جواهرات را در کنار هم و به شکلی نامنظم قرار داده اند زیرا چاره دیگری طراحی داخلی مغازه طلا فروشی جز اینکار ندارند. در بالا ترفندهایی که برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه حائز اهمیت است را قرار دادیم اما تمامی نکات زمانی اماده اجرا میشوند که بدانید عملکرد مغازه چیست؟ در فضای این برند شما شاهد یک الگوی شبکهای در بخش مواد غذایی (قدرت انتخاب و ارائه بیشتر محصول) و اما هندسی و زاویهدار در باقی نقاط به چشم میخورد. زمینهای که برای ویترین انتخاب میکنید، اغلب بهتر است ساده باشد.
اختصاص لباس های ورزشی به صورت تخصصی برای کشورهای مسلمان ویژگی جدید است که همین اواخر به محصولات فروشگاه تزریق شده است. در طلای دست دوم، این قسمت ها در مقایسه با بخش های دیگر کمتر براق اند و به خاطر استفاده هایی که از طلا شده، خش هایی هم در این بخش ها دیده می شود. یکی از جزییات تاثیر گذار در طراحی داخلی طلا فروشی استفاده از رنگ های مناسب می باشد. آینه کاری یکی از روش های زیبا در ایجاد جلا و اشرافیت به فضای داخلی می باشد. اهمیت این بخش در این حد است که می توان گفت مهمترین پل ارتباطی میان مشتریان و عابرینی که هر روز در حال عبور از جلوی مغازه شما هستند با محیط درون مغازه همین دکوراسیون و ویترین مغازه شما است.پس باید بدانید نوع نور پردازی و رنگ بندی و همه جزییاتی که قرار است در ان به کار گرفته شود می تواند نقش تایین کننده ای برای شما در جهت جذب و یا دفع مشتری داشته باشد.
این واقعیت را باید قبلو کرد که این روزها کیفیت جنس باعث فروش ان نمی شود بلکه نوع بسته بندی و شکل ظاهری ان است که باعث فروشش می گردد. مشتریان از قدم زدن در مغازه هایی که دارای رگال های تکراری هستند بسیار فراری هستند به طوری که یک شکل ثابت برای اغلب مغازه ها تکرار شده است چنین سیاستی به نوبه خود دردسر ساز است. نام تجاری تیفانی، در فیلم صبحانه در تیفانی محصول ۱۹۶۱، با هنرنمایی ادری هپبورن، در نقش «هالی گولایتلی» شخصیتی که عاشق پرسه زدن در راهروهای این فروشگاه بود، جاودانه شد. نکته مهم در این است که مغازه طلا فروشی که جذب مشتری بیشتری را دارد، با بهره مندی از متخصصین طراحی داخلی مغازه تمامی اصول و قواعد طراحی داخلی طلا فروشی را در نظر گرفته اند که این موضوع می تواند اساسی ترین امر در راندمان فروش مشتریان باشد.
به این حوزهی تخصصی اهمیت می دهند که اکثرا در طراحی پنجره -ویترین- از المان هایی خاص استفاده می کنند تا جذابیتِ بالایی را به مشتری عرضه کنند. طلا و جواهرات، کالاهایی با ارزش زیاد و قیمت بالا هستند و طراحی داخلی مغازه هایی که به فروش آن ها می پردازند، باید به گونه ای باشد که این اجناس به راحتی در دسترس مشتری ها قرار نگیرند. مشتریان شما قطعا با پول زیاد به مغازه شما خواهند آمد؛ زیرا قیمت طلا نسبت به دیگر اجناس درون بازار معمولا بیشتر است. بدیهی است خارج کردن همه اجناس از ویترین ها ممکن نیست، بنابراین در یک طراحی داخلی اصولی، طراح باید پیشخوان ها را به نحوی طراحی کند که بدون نیاز به خارج کردن اجناس، مشتری بتواند آنها را ببیند. یکی از مهمترین فاکتورهای حائز اهمیت در طراحی وب سایت و پلتفرم های فروشگاهی بخش انبارداری و موجودی کالاست که یک وب سایت فروشگاهی اصولی و استاندارد بایستی از این مهم بهره مند باشد تا محصولات ناموجود به صورت خودکار و داینامیک در معرض دید اولیه مشتریان قرار نگیرد و یا با لیبل ناموجود مشخص گردند و یا محدودیت باقی مانده موجودی کالا به مشتری نمایش داده شود تا مشتری سریعا قبل از اتمام کالا اقدام به خرید نماید یا همچنین زمانی که موجودی محصولی ناموجود است با تجدید موجودی محصول به مشتری از طریق پیامک یا ایمیل اطلاع رسانی شود که این مهم در شبکه های اجتماعی و یا اینستاگرام تعبیه نشده است، یا همچنین بخش سفارشات که شامل سفارش درخواستی مشتری، شماره تماس، آدرس و دیگر اطلاعات وی است تا در هر زمان در صورت نیاز بتوان به سرعت و به راحتی به آن ها دسترسی داشت.
دکوراسیون مغازه تنها به ویترین ان ختم نمی شود و همانطور که به دکوراسیون داخلی رستوران توجه می کنیم محیط یک مغازه هم باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و می توان ویترین را قدم اول معرفی کرد و د رمحله بعد که به عنوان قدم دوم محسوب می شود محیط درون خود مغازه است.باید هم کارکنان و هم مراجعه کنندگان در زمانیکه درون این محیط هستند کاملا احساس آرامش و راحتی نمایند. وضعیت پیشین طلافروشی که سه طبقه است، شامل بخش فروش در طبقه اول (همکف)، اداری و استراحت در طبقه دوم و انبار نفت در طبقه سوم میشود. در طراحی داخلی مغازه پیشنهاد می شود که جواهرات خاص و جدید و همچنین جواهراتی که دارای بیشترین تقاضا از سوی مشتریان هستند و طلاهای مستعمل را قرار دهید. اگر نور نامناسب و یا ناکافی باشد، جلوه جواهرات را کم کرده و زیبایی آنها را نیز تحت تاثیر می گذارد و بدین منظور طراحان شیپ تلاش نمودند تا با استفاده از قراردادن نور مخفی در سقف کاذب کار شده برای نشان دادن حریم بین فضای مشتری و فروشنده و همچنین هالوژن های بین آنها، بتوانند بیشترین نور را برای ایجاد امنیت و انتخاب توام با آرامش را برای مشتریان داشته باشند.
باید همه عواملی که در دکوراسیون داخلی از ان در جهت زیبا شدن و منحصر به فرد شدن استفاده می کنیم را بسیج کرده و هر چه می توانیم در جهت خاص شدن دکور مغازه مان بکوشیم.یکی دیگر از تفاوت های کار در این بخش با دیگر بخش ها در این است که مثلا در مورد موضوع دکوراسیون اداری ما می دانیم که دقیقا قررا است برای چه اداره ای کار کنیم و معمولا افراد مراجعه کننده ان چه کسانی هستند و چه چیزی نیاز دارند و بر همین اساس کار طراحی راحت رت انجام می شود. هزینه طراحی دکوراسیون تجاری مغازه بر اساس اینکه شما پروژهتان را به شخص آماتور یا تیمی حرفهای بسپارید. هرچه لوگوی شما سادهتر باشد و از عناصر کمتری در آن استفاده شود، میزان تاثیرگذاری آن بر مخاطبان نیز بیشتر خواهد بود. در مکانهای مختلف شاهد انواع طراحیهای گوناگون هستید، برخی شمارا به خود جلب نموده و شاید برخی هیچگونه جذابیتی برای شما نداشته باشد؛ اما نمیتوان از طراحی روف گاردن چشمپوشی کرد. در این سایت انواع مختلف اقامتگاه از آپارتمان و سوئیت تا کلبه جنگلی با کیفیت خوب و قیمت مناسب گلچین شده است. برای یک مغازه و فروشگاه نیز همین حکم وجود دارد و مشتری زمانی به یک مغازه می رود که از دید او دارای دکور و طراحی شیک و منحصر به فردی باشد و همین باعث می شود تا حسی در مشتری بوجود آید که کالای این مغازه بهترین و با کیفیت ترین می باشند.در واقع باید طرح شما جذابیت های بصری لازم را دارا باشد.
به نظافت فضاهای لوکس باید بیشتر از هر فضای دیگری توجه کرد. برخی از آن ها با اصولل زیبایی شناسی طراحی شده اند در حالی که برخی دیگر ساده و مدرن هستند. برفرض شما چنانچه صاحب و مالک یک کافیشاپ زیبا و لوکس هستید میتوانید خدماتی که به جهت مشتری خویش در لحاظ دارید را شبیه تصویر ارائهشده روی دیوار اصلی استفاده از چوب به تصویر بکشید؛ و بخش اعظمی فرایندهای دیگر حیاتی به کارگیری از نوشته نوشتههای چوبی به جهت شما باقیمت آن به تصویر کشیده میشود. طراحی لوگو جواهرات در واقع اقدامی هوشمندانه در جهت ایجاد هویت مستقل در بازار و اعتبار برند است که نقش مهمی را در موفقیت و پیشرفت این شغل ایفا میکند زیرا ایجاد جلوههای بصری منحصر به فرد و توجه به جنبههای زیبایی شناسی در جواهر فروشی بیش از هر شغل دیگری دارای اهمیت است. ضمن انکه همواره به دنبال طرح های نو جهت بهتر دیده شدن بوده ام که نتیجه ان قطعا فروش بیشتر کالا بوده است.