وی همکاری نهادها با یکدیگر را ظرفیتی اثربخش برای کاهش و حل مشکلات سینما دانست و اظهار داشت: روابط عمومی رابط افکار عمومی با فرهنگ سازمانی و کل بدنه سینماست و باید گوش شنوای خوبی برای مردم و مسئولان باشد. روابط عمومی نباید جایگاه خود را کوچک ببیند و معطوف به اطلاع رسانی اولیه شود. ما برای تبیین مسائل سینما نیاز به خلاقیت، نوآوری و روحیه جهادی داریم تا صاحب روایت اول باشیم چرا که در غیر این صورت در جنگ روایت مغلوب خواهیم شد. لازم است نهادهای فرهنگی از فرصت امروز زیر چتر گفتمان مشترک همگرایی داشته باشند؛ که خوشبختانه، در شرایط فعلی، نهادهای فرهنگی از چند صدایی درآمده و با هم یک صدا شده اند. لازمه موفقیت این نهادها، گفتمانسازی، جهش و جنبش مضاعف، تبیین ضرورت ها، تبلیغ عملکردها و توجه به مسائل و ضرورت های پیش رو است.
در ادامه مدیران روابط عمومی نهادها و سازمانهای مختلف ضمن استقبال از این برنامه، بر لزوم تعامل با یکدیگر، تولید پیوستهای رسانهای برای رویدادهای مهم سینمایی، هم اندیشی نسبت به چالشها و نیازها، تعامل سازنده و هدفمند با منتقدان، بهرهگیری از ظرفیتهای مشترک برای تحقق اهداف و اشتراک امکانات، اهتمام به منافع کلان سینما، یکپارچگی و همصدایی در موضع گیریهای راهبردی سینما، و حمایت از یکدیگر در بزنگاهها و موقعیتهای مهم، تاکید کردند. همچنین، مقرر شد این جلسات به صورت ماهانه ادامه پیدا کند.
در این دیدار، محمد خزاعی ضمن قدردانی از مدیران روابط عمومی نهادها و سازمانهای فرهنگی و سینمایی، با تاکید بر لزوم همدلی گفت: نهادهای فرهنگی همچون قطعات پازل به هم پیوسته و منسجم به رشد و رونق در حوزه فرهنگ و سینما کمک کنیم. همه ما اهداف مشترکی داریم و مهم ترین آن، کمک به رشد، رونق و ارتقای «سینمای ملی» است.
وی تخریب سینما را، تخریب نهادهای فرهنگی و معیشت و اشتغال خانواده سینما عنوان کرد و ادامه داد: به عنوان مثال در پی کنشهای اجتماعی برخی سینماگران در سال گذشته ، بسیاری از حمایتها و تسهیلات نظیر معافیتهای مالیاتی یا رغبت سرمایهگذاری سرمایه داران در بخشهای خصوصی و غیره را نیز از دست دادهایم.
خزاعی با بیان اینکه در یکی دو ساله اخیر هجمه و فشار به سینما به عنوان میدان مهم و تاثیرگذار به مراتب نسبت به گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که دشمنان در هیچ دورهای به میزان امروز نسبت به تخریب نقاط حساس جامعه و نهادهای اعتمادساز بسیج نشده بودند، و در این میان سینما از جمله عرصههای بود که برای آن سناریو طراحی و بیش از یک دهه روی آن کار کردهاند و کوشیدند تا مشروعیت و مسیر سینما را خدشه دار و منحرف کنند.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، گردهمایی مدیران روابط عمومی مراکز و موسسات فرهنگی سینمایی با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در سالن شهیدآوینی این سازمان برگزار شد. این گردهمایی به بهانه روز «روابط عمومی و ارتباطات» با هدف قدردانی از فعالان این حوزه از سوی سازمان سینمایی پیشبینی شده است.
انتهای پیام